Tips på en tränad/slimmad kropp

Det kom upp massa grejjer som ni ville veta,men nu tar jag upp EN sak så tar jag upp kanske hur man får länge hår,imorgon ;)?..Alltså egentligen spelar det inte så stor roll om ma äter nyttigt och sen inte tränar får det tar längre tid då att gå ner i vikt.Så man måste träna.
Det var länge sen jag tränade hehe men ni kan ändå få några tips på hur man får en slimmad tränings kropp!

Löpträna så mycket du kan, muskeldefinition får vem som helst att se
muskulös ut ju.
Kör åtminstone två pass i veckan där du kör igenom hela kroppen,
funkar bra med kroppen som belastning. T.ex. armhävningar med
olika bredd på handisättningen, stöd under fötterna för olika vinklar på
rörelsen och sånt. Crunches och sit-ups, raka och sneda. Dips för triceps
kan du göra med ett bord som stöd (alltså sitta på kanten av bordet med
händerna utefter sidorna, sedan glida ner från bordet och sänka ner kroppen
och sedan pressa den tillbaka upp med armarna).
Bellybacks (ligga på mage och lyfta överkroppen upp m.h.a. av ryggens
nedre muskler). Knäböj och utfall. För axlar och biceps behövs nog nån
form av hantlar,men jag tror ändå inte vi tjejer vill ha stora muskler på armarna precis :S..Men bellybacks kan funka ;).

Det tar låångt tid att få en tränad kropp(eller det beror på hur mycket du tränar,hur länge osv) men man får ha tålamod ändå..Man blir vig av pilates,jogga mycket,yoga stärker också kroppen på ett smalt sätt.Och den här träningsmetoden som många tjejer snackar om zumba hehe..



Kommentarer




Kommentera inlÑgget hÑr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback